Pravidla, kostýmy a výbava

Co se zachovalo (aneb kostýmy a herní majetek)

V prvních letech po epidemii panovala de facto hojnost všeho, co se hned nezkazí. Jediným problémem se stalo zastavení průmyslové výroby. Do dvou let přestala být použitelná většina paliv vlivem zrosolovatění nebo prostě odpařením správných látek. Vypadly dodávky elektřiny a přestala se používat motorová vozidla. Do pěti let se situace stabilizovala. Vesnice, které dokázaly přežít, a znovu založené osady zpravidla přišly na způsob, jak se udržet soběstačné. Později armáda dokázala obnovit některé uhelné elektrárny a také znovu rafinovat některá paliva (a tyto postupy si drží pečlivě v tajnosti a pod kontrolou).

Nezajištěné domy se začaly po letech hroutit a bořit. V současné době už nejde spoléhat na to, že co potřebujete, najdete v libovolném opuštěném domě. Mnohý materiál už dávno navlhnul a shnil. Na druhou stranu, většina přeživších byla dost chytrá, aby proti vlhkosti zabezpečila nemalé zásoby užitečných věcí. To, že se stále nevyrábí nové oblečení, neznamená, že lidi nemají v čem chodit.

Armáda na svém území prosadila sdílení zásob. Pečlivě inventarizuje majetek osad a přerozděluje ho v zájmu toho, aby některé osady nezanikly kvůli nedostatku zásob. Osobní vlastnictví není vyloženě zakázáno, ale například produkty přidělené práce se odevzdávají starostům osad. Drogy nejsou legální. Alkoholismus je vymítán speciální péčí a nucenými pracemi.



S sebou si vezměte kostým, věci na spaní (většina by měla mít k dispozici matraci), černý pytel na zabalení neherních věcí, nějaké věci na vyzdobení svého bydliště, věci pro zábavu (knihy hry apod) a prostě věci, které trochu dobarví iluzi, že v osadě žijete už leta...
V případě, že nechcete celý víkend strávit pouze v Osadě, je nutné si vzít také ochranu zraku (odolnou proti střelbě z AS zbraní) a ochranu dýchacích cest - roušku, plynovou masku apod...
V závislosti na roli je možné, že po vás budeme chtít, abyste si vzali s sebou zbraň. Vojáky poprosíme o nošení maskáčů vzor 95 (dají se různě půjčit). Po dohodě jsme schopní slevit i na vzor 85. Pro ostatní postavy je naopak celkem nezbytné, aby si maskáče nebrali!

Jídlo je centrální ale nebráníme vám si vzít  nějaké další vlastní - konzervy nebo "vesnické" produkty. Alkohol si můžete vzít také. Opilce ovšem vyhazujeme do Karantény!

Neherní věci nebo věci, u kterých opravdu nechcete, aby se vám ztratily, si nechte u orgů nebo je zabalte do černého odpadkového pytle (berte si prosím vlastní). Vše ostatní vám může kdokoliv prohrabat nebo i zcizit. Ovšem nejsme dementi a nekrademe si navzájem spodní prádlo apod. Tohle není pokyn k hromadnému vykrádání chatek. Kdyby někdo z vesničanů byl zloděj, už dávno se na to přijde...
Pokud budete chtít opouštět území Osady, je nutné mít ochranné brýle!

Oblékání
Nečekejte, že Epidemie nějak výrazně změnila způsob oblékáni. Změnil se pouze jeho účel. Nyní se nosí spíše venkovní odolné a praktické oblečení, případně oblečení vhodné i na jinou než kancelářskou práci. Čili vemte si odolnější oblečení na ven. Když bude starší, ošoupané a spravované, jedině lépe. Je ovšem zbytečné a dokonce i nevhodné si na akci tvořit speciálně špinavý nebo roztrhaný kostým nebo nějaké netradiční zdobení. Zbroje také není potřeba na hru tahat :-)
Armádou je zakázáno nošení maskáčových vršků (bundy, blůzy apod). To je určeno pouze vojákům. Jednoduchá rada zní - "Chceš-li nosit maskáče, staň se vojákem!"

Jména
Epidemie ani nijak zásadně nezměnila způsob předávání jmen. Druhé jméno (příjmení) sice už není tolik důležité jako před lety ale nadále se používají. Většina postav je již pojmenovaná, tedy s vymýšlením jména si nemusíte dělat starosti.

Boj
Nečekáme, že se bude ve hře nějak moc bojovat. Pokud ano, tak podle pravidel Šatrhu (hraju zranění, které jsem utržil). Kdo nezná, ať si nechá vysvětlit. Boj se po epidemii také nijak zásadně nezměnil. Každý normální člověk vytáhne do boje se střelnou zbraní. Těch je dostatek, stejně jako munice. Armáda si ovšem žárlivě hlídá, kdo má zbraně, jaké a kolik. Chladné zbraně se téměř nepoužívají. Když už, tak spíše proti neozbrojeným civilistům nebo při úkladných vraždách. Nezačala žádná masová výroba chladných zbraní. Používají se běžně dostupné nástroje (bojové nože, sekery apod...). Kdo na akci přijede s mečem nebo kopím, toho vyhodíme!

Chladné zbraně chceme bezpečné podle běžných larpových standardů. Střelné zbraně pouze airsoftové a to bez omezení (manuál, plyn, elektriky, je to jedno). Jejich držení ve hře je ovšem nutné konzultovat s orgy (ne každá postava vlastní zbraň). Počet munice určují orgové.

Používání střelných zbraní v táboře se děje pouze divadelně. Střelec namíří zbraň a řekne "BENG! (+ část těla kam míří)". to funguje maximálně do deseti metrů. Čili v Osadě je přísně zakázáno střílet s airsofty! Mimo území Osady je možné střílet dle libosti, ale s ohledem na vlastněný počet nábojů. Z toho plyne, že mimo tábor je možné chodit pouze s ochrannými brýlemi. (kvůli viru navíc i s rouškou nebo maskou).
Jen aby všichni rozuměli - střelné zbraně jsou ve hře především pro demonstrování síly. Nikoliv k řešení konfliktů mezi hráči. Pro bojechtivé hráče bude připraveno pár bojových CP mimo tábor. Své konflikty řešte spíše intrikováním nebo nenápadnou vraždou. Mějte na paměti, že střelba je slyšet na stovky metrů, a proto případnou střelbu po boji nahlašte orgům. Zkrátka střelbu hráčů do hráčů považujeme za dosti hloupou.

Rvačka
Boj beze zbraně simuluje Rvačka. Pravidla jsou prostá, všichni mají své číslo rvačky a pokud dojde na nějaký střet, tak si obě strany sdělí svá čísla, porovnají je, a pak divadelně odehrají celou rvačku. V zásadě platí, že postava s vyšším číslem rvačky vyhrává. V případě skupin se sčítají čísla jednotlivců. Čísla se pohybují v rozmezí 1-5 s tím, že 1 má člověk, který se nikdy v životě nerval a 3 už má docela slušný vesnický rváč. Pětku má Bruce Lee, který se ovšem ve hře nevyskytuje.

Karanténa
Přeživší po epidemii celkem rychle pochopili, že udržení komunit naživu je otázkou dodržování karantény. Platí, že pokud se u člověka do dvou dnů neprojeví příznaky Druhého Dne, není již nebezpečný. Proto začala většina komunit dodržovat dvoudenní karanténní proces - nově příchozí nebo lidi, kteří byli dlouho mimo osadu, žijí po dobu dvou dnů mimo osadu pod dohledem lékaře. Teprve po dvou dnech jsou vpuštěni do osady mezi ostatní lidi.
Armáda na svém území Karanténu vynucuje velmi tvrdě. Oproti tomu Osada 12 jí vynucuje pouze na cizích lidech. Tak trochu se to fláká. Koneckonců o viru Druhého dne nikdo v osadě neslyšel už pár let...


Mimo tábor, tam kde budou parkovat auta, je herní lokace Karanténní zóna. Je to herně zakázaná zóna, smí tam pouze některé postavy. Reálně jde o stanoviště organizátorů, kteří tak nebudou rušit svojí přítomností hru a zároveň budou většinu času u aut. Platí, že všechny hráčské postavy si již prošly dvoudenní karanténou, není-li řečeno jinak. Všechny nové postavy (i z řad hráčů), které trávily (virtuálně) dva dny v karanténě, budou do osady přivedeny postavou, která je k tomu pověřená a budou viditelně označené. Ve vlastním zájmu se vyhýbejte neprověřeným cizincům, kteří karanténou neprošli. A nebo používejte plynovou masku.
Virus je smrtelně vážná záležitost a motivuje lidi k dodržování dost přísných vzorců chování. Snažte se je jako hráči udržet a vyhýbat se riziku nákazy. Na druhou stranu hra není o viru jako takovém. Žádná zápletka není o šíření viru a proto by nemělo docházet k tomu, že nějaký hráč vypadne ze hry pro podezření z nákazy. V nejasných případech rozhodují herní lékaři ve spolupráci s karanténními pracovníky (orgy).

Herní čas
Odpovídá reálnému. Hraje se od pátku do sobotní půlnoci (podle vývoje hry se může stát, že skončí dříve) - pak se plynule pokračuje afterparty.

Pohyb divočinou
Po epidemii se stala některá místa velmi nebezpečnými, a to včetně obydlených osad. Když jste cizí, nikdo vás prostě neuvidí rád. Armáda na svém území tvrdě potlačuje tuláky, ale i jinde se můžete dostat do potíží při setkání s relativně slušnými lidmi. A je třeba myslet i na to, že ne všichni lidi jsou v dnešní době slušní. Kdekdo vás může přepadnout ze zálohy, jen aby vás obral o vaše věci. Také bez plynové masky je cesta nebezpečná, můžete narazit na infikovaná těla nebo se dokonce dostat do kontaktu s nakaženými lidmi. Pokud nevíte, jak si obstarat jídlo a vodu z přírody, může se vám také stát, že podlehnete vyčerpání nebo nějaké chorobě. Prohledáváním trosek si moc nepomůžete. Riskujete nakažení Druhým Dnem, ale i otravu ze zkaženého jídla. Člověk, který chce přežít, se musí naučit zbytečně neriskovat, nedostávat se do konfliktů a mít respekt ze střelných zbraní. Zásah kulkou znamená ve světě bez antibiotik téměř jistě smrt!

Pokud budete chtít vyrazit z Osady pryč, zvažte to. Kromě toho, že provokujete přítomnou Armádu, tak i riskujete svůj život. Pokud chcete jako postava vyrazit na delší cestu, je také potřeba velmi promyslet svojí připravenost - výbavu, znalosti i proviant. Pokud hráče nikdo nepronásleduje a chce odejít ze hry cestováním divočinou stačí mu, aby došel k nejbližší železnici. Pokud je ovšem pronásledován, musí pronásledovatelům reálně utéct - pronásledování končí až teprve poté, co to jedna ze stran vzdá. Buďte soudní! Odvoz zpátky z Brna vám zajišťovat nebudeme.

Technologie
Všechny současné technologie ve realitě Osady 12 fungují, ale špatně se do nich shání energie (baterie, paliva). Nefungují sítě a tedy i internet. Věci se softwarem mají časem tendence selhávat, ale není problém mít na Osadě 12 mp3 přehrávač nebo foťák. Pokud ve hře narazíte na nějaký počítač. Berte v úvahu pouze soubory umístěné na ploše ve složce "LARP OSADA 12". Jiné nechte na pokoji. Dravé věci do hry prosím nenoste a i když to třeba není logické, nikomu takové věci prosím nekraďte.

Matrika
Je off-line databáze obyvatelstva, kterou Armáda pravidelně aktualizuje. Pro účely hry v ní najdete pouze záznamy důležité pro hru. Čistě teoreticky je v ní možné najít všechny občany území spravovaném Armádou. Ve hře bude několik verzí Matriky, které se budou lišit rozsahem a tím jak jsou aktuální. Do Matriky je třeba se hlásit loginem a heslem. Jsou tři úrovně utajení. Vyšší úroveň může zpřístupnit dodatečné záznamy. Je zakázáno využívat neherních znalostí k hackování databáze. Ve hře není žádná hráčská postava, která by byla hackerem. Bláže budete s Matrikou seznámeni na Workshopu. Důležité je neignorovat tlačítko "Další". Osoby Matrika vyhledává podle příjmení.

Alkohol, drogy, šmelina apod.
V realitě Osady 12 pochopitelně existují a budou součástí hry. Alkohol a kouření zakázané není. Vše ale dle zákonů ČR a s ohledem na bezpečnost. Tedy žádný oheň v barácích a lese. A samozřejmě příliš opilé lidi. Máte-li zájem můžete si do hry vzít ředěný alkohol, abyste lépe mohli HRÁT nadměrné pití.
Drogy jsou ve hře dvou druhů: 
Tráva - symbolizovaná vonnými tyčinkami (nekuřte je, jen je nechte smrdět!) způsobuje větší aktivitu a veselé stavy
Opium/jiné přírodniny - symbolizované lékořicovými bonbony způsobuje letargii, otupění ale také úlevu od bolesti absťáků apod. Také halucinace (hrajte to jak chcete, ale POMALU, pozor - úleva od bolesti neznamená, že se z vás stává bojové monstrum!)
Šmelit můžete ve hře s čím chcete. Měnou jsou cigarety, náboje a zlato. Pochopitelně i jídlo apod. Neexistují virtuální věci. Pouze náboje jsou realizovány prázdnými nábojnicemi. Ve vlastním zájmu neobchodujte s AS kuličkami. Je to opruz... Hra není o střílení.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Psychické dispozice postav (nepovinné pravidlo)
Je nepovinný děj tvořící prvek vykradený z rpg Unknow Armies. Vychází z toho, že každý člověk má nějaké spouštěče, které u něj mohou vyvolat nestandardní chování. Normální člověk za běžných okolností jedná racionálně, v klidu a s odstupem. Následující tři spouštěče ovšem mohou i u normálního člověka vyvolávat zkratkovité, iracionální a třeba i nebezpečné chování. Chování, nad kterým v danou chvíli postava vůbec nepřemýšlí a později se za ně může stydět, mít z nich výčitky svědomí nebo jiné následky. Jsou jimi Strach, Vztek a Ušlechtilost.

Strach je něco čeho se hodně bojíte a pokud to dojde do extrémů jste schopní obětovat i velké věci, abyste se stresu vyhnuli. V nejhorším i třeba nechat umřít své přátele nebo třeba rodinu.
Vztek je něco co vás vytáčí a velmi těžko se ovládáte pokud jste dané věci vystavováni. V extrémním případě můžete zareagovat až tak prudce, že to povede k něčí smrti.
Ušlechtilost je něco u čeho si nemůžete pomoct a musíte prostě zasáhnout. Věc, která vás vyprovokuje klidně i k akci, která by mohla skončit vaší smrtí.
Ve zkratce - v naprostém extrému vás Strachová situace může donutit někoho nechat zemřít. Vztek vás může donutit někoho zabít a Ušlechtilost váš může dohnat k obětování sebe sama.
Může jít o běžné věci nebo méně běžné věci - strach ze zvířat, tmy, klaunů, nožů, z vyzrazení nějakého tajemství. Vztek na hloupé lidi, politiky, určité názory, určité situace. Ušlechtilost může být slabost pro děti, zvířata, blízkého přítele apod...

Některé postavy mohou mít již nějaké psychické dispozice mít dané. Pokud máte o nějaké zájem určitě nám dejte vědět.

Žádné komentáře:

Okomentovat